در تحقیقات به عمل آمده در ایران مشخص شده است که کمبود ویتامینD بعد از فقر آهن، دومین عامل ریزش مو در خانم ها می باشد .جهت ساخته شدن ویتامین D مورد نیاز بدن لازم است هر روز به مدت حداقل یک ربع ساعت بخش هایی از پوست بدن بدون هیچ پوششی مستقیما در مقابل تابش نور خورشید قرار بگیرد.

اما در ایران و دیگر کشورهای اسلامی بدلیل نوع پوشش و همچنین لزوم کاربرد کرم های ضد آفتاب برای صورت ، خانم ها از دریافت اشعه ی UVA آفتاب (که جهت ساخت ویتامین Dضروری است) محروم می شوند واین مساله باعث شیوع ریزش مو در خانم ها می شود و این در حالی است که غالب پزشکان از این مورد غافل هستند و با تجویز داروهای دیگر در صدد رفع مشکل برمی آیند.

شایان ذکر است که دریافت ویتامین D از راه مواد مغذی مثل لبنیات و تخم مرغ بسیار محدود بوده واین مواد بیشتر کلسیم مورد نیاز بدن را فراهم می آورند .
لازم است بدانیم یکی دیگر از علل شیوع ریزش مو در خانم های ایرانی ، افزایش هورمون های مردانه بدلیل چاقی ناشی از استفاده از فست فود ها و عدم تحرک بدنی لازم می باشد.
خانم های مبتلا به ریزش مو باید در مراجعه به پزشک معالج خود برای بررسی بیشتر دلیل ریزش مو خواستار اندازگیری آزمایشگاهی میزان ویتامین D، آهن خون و سطح هورمون های مردانه شوند تا در صورت نقصان با صلاحدید پزشک از داروها و مکمل های لازم بهرمند شوند.



تعداد بازدید از این مطلب: 3128
لطفا از عکس‌های قبل و بعد بیماران در گالری تصاویر دیدن فرمایید.
آدرس: اصفهان-خ چهارباغ بالا جنب مجتمع پارک ساختمان گلستان طبقه فوقانی بانک سپه مرکز لیزر هور (دکتر مریم ملکی)

تلفن :03136662224

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *