در این مقاله دکتر مریم ملکی به پرسش‌ها و ابهاماتی که در رابطه هایفوتراپی وجود دارد، میپردازند. سوالاتی که برای بیشتر مراجعه کنندگان عزیز و کسانی که میخواهند هایفوتراپی انجام دهند پیش می‌آید.

۱. بالارفتن سن چه تاثیری در کلاژن سازی دارد؟


کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با استحکام، لطافت و کشسانی پوست به آن جوانی می‌بخشد. هر ساله ١ درصد از کلاژن طبیعی پوست از بین می‌رود. کاهش کلاژن منجر به افتادگی پوست، کاهش خاصیت ارتجاعی، ایجاد خطوط و چین و چروک می‌شود. با بالا رفتن سن، تقسیم سلولی کند می‌شود، تنظیم رطوبت طبیعی پوست مختل می‌شود و خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد. فیبروبلاست‌ها سلول‌هایی هستند که الاستین و کلاژن تولید می‌کنند. در یک پوست جوان، کلاژن‌سازی هر ٢١ تا ٢٨ روز یکبار تجدید می‌شود، اما با افزایش سن، این فرآیند فقط هر ۴٠ تا ۴۵ روز یکبار اتفاق می‌افتد. کلاژن و الاستین، از پروتئین‌های پایه حمایت می‌کنند که پوست را قوی و انعطاف پذیر می‌کند. از ٢۵ سالگی پوست به تدریج تولید کلاژن خود را کاهش می‌دهد که منجر به شل شدن پوست و چین و چروک می‌شود. در دوران یائسگی، این روند به سرعت افزایش می‌یابد.

 

۲. هایفوتراپی روی چه مناطق و مشکلاتی اثرگذار است؟

  • کاهش چین و چروک
  • بالا کشیدن و لیفت گونه‌ها
  • لیفت ابرو
  • بهبود خط خنده
  • کاهش گودی زیر چشم به دلیل لیفت صورت
  • کشیدن و محکم کردن نواحی زیر گردن
  • سفت شدن و درخشنده شدن پوست
  • بهبود شلی غبغب
  • بهبود خط فکی و زاویه دار شدن پایین صورت

هایفوتراپی در اصفهان

۳. چه چیزی در مورد هایفوتراپی منحصر به فرد است؟

هایفوتراپی تنها درمان غیرتهاجمی است که می‌تواند به طور خاص لایه عمقی زیر پوست را که در جراحی زیبایی مورد توجه قرار می‌گیرد، بدون بریدن یا ایجاد اختلال در سطح پوست مورد هدف قرار دهد. همچنین به پزشک این امکان را می‌دهد تا لایه‌های بافتی که در طول درمان مورد هدف قرار می‌گیرند، ببیند و اطمینان حاصل شود که انرژی دقیقاً در جایی که مؤثرتر است ذخیره می‌شود.

۴. چه نتایجی از هایفوتراپی انتظار می‌رود؟

به طور کلی بهبود قابل توجهی در خطوط ریز و چین و چروک در یک دوره ۴ هفته‌ای قابل مشاهده است. در حالی که بهبود بیشتر در سفت شدن پوست صورت و چین و چروک، ظاهراً تا ۶ هفته پس از درمان مشاهده می‌شود.

 

۵. عوارض کوتاه مدت هایفوتراپی چیست؟

  •  کمی برافروختگی و قرمزی
  •  تورم و حساسیت خفیف

این علایم، معمولاً ظرف چند ساعت از بین می‌رود.

 

۶. آیا امکان سوختگی با هایفوتراپی وجود دارد؟

این تکنیک یک روش کاملاً ایمن و مطمئن می‌باشد و امکان سوختگی با استفاده از امواج این دستگاه وجود ندارد. ولی با دستگاه‌های هایفوی غیر استاندارد چینی موجود در برخی کلینیک‌ها و یا آرایشگاه‌ها، هر عارضه‌ای از جمله سوختگی پوست و حتی اسکار ممکن است.

۷. آیا این دستگاه احتمال بروز سرطان پوست را افزایش می‌دهد؟

خیر، در صورت استفاده از دستگاه هایفوتراپی استاندارد که از ضریب ایمنی بالایی برخوردار هستند، هیچ‌گونه خطری متوجه فرد نمی‌شود. اصولا امواج تولیدی این دستگاه امواج اولتراسونیک است که سالیان زیادی است در پزشکی مورد استفاده بوده و بی‌خطر بودن آن ثابت شده است.

۸. آیا هایفوتراپی دردناک است؟

آستانه تحمل درد از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، اما ممکن است در حین تحویل انرژی اولتراسوند کمی درد ایجاد شود. این درد موقتی است و یک نشانه مثبت است که فرآیند کلاژن سازی آغاز شده است.

۹. در طول درمان با هایفو، چه احساسی را تجربه می‌کنید؟

ابتدا محل مورد نظر با ژل آغشته می‌شود. پس از این، پروب دستگاه سونوگرافی روی محل قرار داده می‌شود و امواج صوتی به پوست نفوذ می‌کند که آنرا به صورت احساس سوزن سوزن شدن خفیف تجربه می‌کنید. در طول درمان، احساس گرما و گزگز خواهید داشت که قابل تحمل است.

١۰. چند جلسه درمان توصیه می‌شود؟


یک جلسه درمان توصیه می‌شود. با این حال، تعداد جلسات بستگی به میزان شلی پوست، پاسخ پوست به انرژی اولتراسوند و فرآیند کلاژن سازی افراد دارد. بنابراین، برخی از مراجعین ممکن است تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

 

۱۱. آیا هایفوتراپی، نیاز به درمان‌های نگهدارنده دارد؟

بیشتر نتایج پس از جلسه‌ی اول قابل مشاهده خواهند بود. با این حال، شما می‌توانید با صلاح‌دید پزشک خود، این تکنیک زیبایی را پس از گذشت ۶ تا ۸ ماه تکرار نمایید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.
همانطور که پوست به روند پیر شدن ادامه می‌دهد، درمان‌های نگهدارنده نیاز است تا جوان‌سازی پوست همگام با روند طبیعی پیرشدن صورت بگیرد و مانع از پیرشدن پوست شود.

١۲. درمان‌های نگهدارنده در هایفوتراپی، هر چه مدت نیاز به تکرار دارد؟

تکرار این درمان هر دو سال یکبار، برای سنین ۳۰ تا ۴۰ سال و هر یکسال برای سنین ۴۰ تا ۵۰ سال و هر شش ماه برای سنین ۵۰ به بالا انجام می‌شود. تکرار هایفوتراپی در فواصل کمتر از شش ماه توصیه نمی‌شود.

١۳. نتایج هایفوتراپی، چه مدت بعد ظاهر می‌شود؟

نتایج این روش پس از گذشت ۳ تا ۴ هفته آشکار می‌شوند. ٢ تا ٣ ماه زمان نیاز است تا کلاژن‌های آسیب دیده‌ی قبلی با کلاژن جدید و الاستیک‌تر جایگزین شود. با ادامه این فرآیند، بهبودهای بیشتر می‌تواند تا ۶ ماه پس از درمان ظاهر شود.

۱۴. آیا هایفوتراپی نیاز به دوره نقاهت دارد؟

هایفو یک روش کاملاً غیرتهاجمی است و به این ترتیب، نیاز به دوره نقاهت ندارد. شما می‌توانید فوراً به فعالیت‌های عادی خود بازگردید و نیاز به اقدامات خاصی نیست.

هایفو اصفهان

١۵. میزان پاسخ‌دهی این تکنیک در چه نوع پوست‌هایی بیشتر است؟

میزان بازدهی هایفوتراپی، ارتباط چندانی به نوع پوست افراد ندارد و می‌توان از آن برای رفع چین و چروک‌های پوست‌های مختلف استفاده کرد. باید در نظر داشت هایفوتراپی بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد و در افتادگی‌های خفیف پاسخ بهتری می‌دهد ولی وقتی افتادگی شدید باشد، به تنهایی ‌تواند لیفت کافی ایجاد کند.

١۶. هایفوتراپی برای چه کسانی منع شده است؟

  • افراد دارای ایمپلنت‌های فلزی در محل درمان
  • ضربان‌ساز یا باتری قلب
  • نارسایی‌ قلبی
  • وجود سیلیکون در محل درمان
  • وجود زخم باز یا آکنه شدید روی پوست صورت

١۷. هایفوتراپی برای چه سنی مناسب است؟

بیشتر از این تکنیک، سن ٣٠ سالگی به بالا و برای پیشگیری از افتادگی‌های خفیف استفاده می‌شود ولی می‌توان از آن در هر سنی برای کاهش چین و چروک‌های صورت استفاده کرد.

۱۸. آیا تعداد شات در کلینیک‌های مختلف یکسان است؟

طبق پروتکل و عملکرد، یک تعداد شات معین برای هر درمان توصیه می‌شود ولی بعضی از کلینیک‌ها ممکن است تعداد شات‌ها را متغیر و با قیمت‌های متفاوت عرضه کنند که در جلسه مشاوره با شما در میان می‌گذارند.
همیشه در مورد تعداد شات‌هایی که برای درمان استفاده می‌شود از پزشک خود بپرسید .اصولا قیمت هایفو بر اساس قیمت خود دستگاه و تعداد شات مصرفی محاسبه می‌شود.

 

۱۹. آیا نتایج حاصل از این روش پایدار می‌باشد؟

میزان ماندگاری این روش بسیار بیشتر از سایر درمان‌های زیبایی است و حدود ۲ سال گزارش شده است. با این حال، این میزان می‌تواند بر اساس شدت افتادگی، میزان چین و چروک‌های صورت و سن بیمار دچار تغییر شود.

٢۰. آیا بازده هایفوتراپی در افراد جوان بیشتر است؟

بازده این فرآیند زیبایی در افراد جوان کمی بیشتر می‌باشد، زیرا در این افراد پوست همچنان قسمت عمده‌ای از خاصیت بازسازی خود را برخوردار است و قدرت سلول‌سازی و کلاژن‌سازی بالاتری دارد. به همین دلیل، پوست افراد جوان توانایی بیشتری در رفع چین و چروک‌های صورت دارا می‌باشد.

٢۱. آیا لیفت با استفاده از هایفو، مناسب افتادگی‌های شدید پوست است؟

خیر، مناسب نیست. برای این گونه افراد، در کنار هایفو باید از سایر روش‌های درمانی مانند آندولیفت و یا لیفت با نخ و RF فرکشنال نیز استفاده شود.

٢۲. آیا هایفوتراپی صورت را لاغر می‌کند؟

دستگاه هایفوتراپی انواع مختلف دارد و نوعی که برای لیفت صورت استفاده می‌شود اثرات لاغری ندارد. در مواردی که لیفت به خوبی انجام می‌شود ، به دلیل این‌که افتادگی‌های پایین صورت به بالا کشیده می‌شود، ممکن است فرد احساس کشیدگی و جمع شدن پوست را در قسمت غبغب ، فک و پایین صورت احساس کند. همچنین پرتر شدن و برجسته شدن گونه‌ها را احساس می‌کند ولی به هیچ وجه، دستگاه هایفوتراپی استاندارد سبب از بین رفتن چربی صورت نمی‌شود.

۲۳. آیا هایفوتراپی سبب افزایش حجم گونه‌ها می‌شود؟

به دلیل لیفت و کشیدن پوست به بالا مختصری گونه‌ها پرتر به نظر می‌رسد ولی در واقعیت هیچ افزایش حجمی ایجاد نمی‌شود .

٢۴. هایفوتراپی برای درمان چه نوع خط خنده‌هایی مناسب است؟

هایفوتراپی شاید به تنهایی خط خنده خفیف را بهبود بخشد ولی برای خط خنده‌های عمیق کافی نیست و حتماً تزریق ژل یا فیلر ضروری است.

۲۵. آیا هایفوتراپی جهت از بین بردن غبغب مناسب است؟

هایفوتراپی شاید به تنهایی برای افتادگی خفیف پوست غبغب موثر باشد ولی قادر نیست حجم چربی را در غبغب‌های چاق کاهش دهد و یا پوست شل و افتاده غبغب را به طور کامل جمع کند.

۲۶. چه زمانی هایفوتراپی به صورت ترکیبی با سایر درمان‌ها به کار می‌رود؟

در برخی از افراد که شلی و افتادگی با هایفو بهبود کمی می‌دهد و بیمار رضایت ندارد، از روش ترکیبی استفاده می‌شود. در روش ترکیبی، پس از هایفوتراپی، از روش لیفت با نخ نیز استفاده می‌کنیم تا لیفت بیشتری ایجاد کند.

۲۷. آیا هایفوتراپی می‌تواند جایگزین بوتاکس شود؟

خیر، باید برای بهبود چروک‌های داینامیک مانند خط اخم، خطوط افقی پیشانی و چروک پنجه کلاغی همچنان از تزریق بوتاکس استفاده کنید.

۲۸. آیا هایفوتراپی می‌تواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود؟

اگرچه هایفوتراپی جایگزینی برای جراحی نیست، اما برای کسانی که آمادگی لیفت صورت را ندارند یا کسانی که به دنبال طولانی‌تر کردن اثرات جراحی زیبایی هستند، گزینه مناسبی است.

۲۹. هایفو چه تفاوتی با لیزر دارد؟

لیزرها معمولاً مشکلات لایه‌های سطحی پوست (مانند خطوط ریز، چین و چروک، تغییرات رنگدانه) را برطرف می‌کنند. هایفو به لایه عمقی پوست وارد می‌شود که پوست را لیفت می‌کند. بنابراین، این دو فناوری کاملا مکمل یکدیگر هستند.

۳۰. تفاوت هایفوتراپی با روش‌های دیگری مثل RF فراکشنال و CO2 فراکشنال چیست؟

_ اصولاً عمق نفوذ هایفوتراپی از دیگر درمان‌های لیزر و RF فرکشنال بیشتر است. در درمان‌های دیگر، امواج به لایه اپیدرم و درم پوست می‌رسند و سبب استحکام پوست می‌شوند ولی در هایفوتراپی امواج از لایه اپیدرم که روی سطح پوست قرار دارد می‌گذرند و به لایه هیپودرم که آخرین لایه پوست است و در آن لایه نازکی به نام SMAS از جنس بافت همبند، درست روی ماهیچه قرار دارد برخورد کرده و باعث کشیدگی عضله زیر پوست می‌شود.
_ برخلاف دو روش دیگر هایفو در روشن کردن پوست نقشی ندارد و با انجام فقط یک جلسه درمان تاثیر بیشتری بر استحکام پوست دارد. در حالی ‌که روشهای آر اف فرکشنال و یا لیزر فرکشنال، نیاز به تکرار چندین جلسه درمان دارند تا نتایج لیفت مشابه ایجاد کنند.

۳۱.دستگاه هایفوتراپی در کلینیک هور، چه ویژگی‌هایی دارد؟

با دستگاه گلد پرمیوم ۲۰۲۱، در کلینیک تخصصی پوست و لیزر هور، تنها با یک جلسه و در مدت ۴۵ دقیقه، ۵ تا ۸ سال جوان‌تر شوید. کاملا بدون دوره نقاهت
بدون التهاب، قرمزی، زخم، کبودی یا ورم.
به‌ صورت سرپایی و بدون نیاز به بی‌حسی. درد مختصر و قابل تحمل دارد. مناسب برای سنین ۳۰ به بالا است. تکرار این درمان هر دو سال یکبار، برای سنین ۳۰ تا ۴۰ سال و هر یکسال برای سنین ۴۰ تا ۵۰ سال و هر شش ماه برای سنین ۵۰ به بالا انجام می‌شود.

۳۲. هایفو سه بعدی و چهاربعدی چیست؟

هایفو سه بعدی، چهاربعدی و شاید در آینده پنج بعدی !! که مرتب در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد، تبلیغاتی است مربوط به دستگاه‌های بی کیفیت و غیراستاندارد چینی که در دست آرایشگرها و برخی از پزشکان غیر متخصص پوست قرار گرفته است. دستگاه‌های استاندارد و دارای تاییدیه‌های معتبر، دستگاه اولترا ulthera آمریکا (نه اولترای کره) و دستگاه دابلو گلد پرمیوم است که در حال حاضر در کلینیک هور موجود است.

 



تعداد بازدید از این مطلب: 202
لطفا از عکس‌های قبل و بعد بیماران در گالری تصاویر دیدن فرمایید.
آدرس: اصفهان-خ چهارباغ بالا جنب مجتمع پارک ساختمان گلستان طبقه فوقانی بانک سپه مرکز لیزر هور (دکتر مریم ملکی)

تلفن :03136662224

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *