روش‌های مختلف لیفت غیرجراحی صورت شامل موارد زیر می‌باشد:
  1. آراف فرکشنال
  2. هایفوتراپی
  3. لیفت با نخ
  4. اندولیفت
چهار روشی که نام بردیم، روش‌های نوین لیفتینگ پوست هستند. این چهار روش بدون جراحی یا اصطلاحا کم‌تهاجمی هستند. عوارض و خطرات کمی دارند و اگر به موقع انجام شوند، می‌توانند به اندازه‌ی جراحی موثر باشند. به طور کلی علم پزشکی به سمت توسعه‌ی روش‌های کم‌ تهاجمی در حرکت است. ما نیز سعی می‌کنیم تا حد ممکن از روش‌های تهاجمی دوری کنیم. هزینه‌های بالا، بار درمانی سنگین، عوارض و خطرات زیاد روش‌های تهاجمی باعث شده‌اند که محبوبیت‌شان در بین پزشکان و بیماران به شدت کاهش پیدا کند. انواع روشهای لیفت بدون جراحی

شکل 1 انواع روش‌های لیفت بدون جراحی

آراف فرکشنال

روش عمل در آراف فرکشنال به این صورت است که سوزن‌های بسیار ریزی در پوست وارد می‌شود. از طریق سوزن‌های وارد شده به پوست امواج رادیوفرکانسی به عمق پوست وارد می‌شود. تبادل اموج در باعث ایجاد گرما در قسمت درم پوست می‌شود. در نتیجه این عمل کلاژن‌سازی اتفاق می‌‌افتد.   سوزن‌های آراف فرکشنال

شکل 2 سوزن‌های آراف فرکشنال

آراف فرکشنال

شکل 3 آراف فرکشنال

این روش پس از بی‌حس کردن پوست با کرم انجام می‌شود و کاملا بدون درد است. یک دوره نقاهت 3 تا 5 روزه دارد و جهت اثربخشی بهتر نیاز به تکرار دارد که هر ماه یک بار قابل انجام است، معمولا با 3 تا 4 جلسه پوست سفت شده و لیفت خوبی به دست می‌آید.

تفاوت هایفو و آراف فرکشنال

  1. هایفو معمولا تاثیرش بیشتر متمرکز بر عمق پوست، جهت لیفت قوی‌تر است و روی مشکلات سطح پوست تاثیری ندارد، ولی آراف فرکشنال می‌تواند علاوه‌بر تاثیر بر روی عمق پوست و لیفت پوست، روی اسکارها، منافذ و چروک ریز نیز تاثیرگذار باشد.
  2. لیفت پوست با آراف نیاز به تکرار دارد ولی در روش هایفو تنها با یک جلسه لیفت پوست قابل قبول حاصل می‌شود.
  3. برای افرادی که دچار ملاسما یا لک صورت هستند امکان دارد که آراف فرکشنال سبب تشدید لکه‌های ملاسمایی شود. به ‌همین منظور در افرادی که پوست حساس و لک‌ساز دارند بیشتر از هایفو جهت لیفت صورت استفاده می‌شود.

لیفت با نخ

لیفت با نخ یک روش جدید است که بین مردم رواج پیدا کرده است. نخ‌های سیلويت امریکا دارای تاییدیه FDA هستند ولی نخ‌هایی که در ایران به وفور یافت می‌شوند، بیشتر چینی یا کره‌ای هستند. نخ‌هایی که دکتر مریم ملکی پس از مدت‌ها بررسی و تحقیق انتخاب کرده و استفاده می‌کند ساخت کشور کره جنوبی است و دارای تاییدیه کره KFDA و مورد تایید وزارت بهداشت کشور خودمان ایران است و وجود لیبل وزارت بهداشت بر روی بسته این نخ‌ها حاکی از این است که این نخ‌ها به صورت قانونی (و نه قاچاق) و در شرایط مناسب وارد کشور شده است. نخ‌های خاردار (کاگ) کره‌ای از جنس نخ‌های قابل جذب (PDO) است که سال‎‌ها است در جراحی‌ها استفاده می‌شود، بنابراین بی‌خطر بودن آن‌ها ثابت شده است. این نخ‌ها پس از کار گذاشتن در زیر پوست، با بی‎‌حسی موضعی توسط خارها به پوست قلاب می‎‌شوند و پوست را لیفت می‌کنند.
  • تورم مختصر حدود یک هفته وجود دارد.
  • این عمل حدود 30 تا 45 دقیقه زمان می‎‌برد.
  • این نخ‌ها پس از 4 تا 9 ماه جذب شده و پس از آن کلاژن و فیبروز ایجاد شده توسط نخ است که ادامه لیفت پوست را به عهده دارد.
  • ماندگاری از 10 ماه تا 24 ماهه دارند.
  • نخ‌های خاردار برای افتادگی‌های خط فکی و گونه‌ها و شلی پوست غبغب بسیار اثربخش هستند.
لیفت با نخ

شکل 4 لیفت با نخ

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از نوین‌ترین روش‌های جوانسازی است که با استفاده از امواج ایمن فراصوت (اولتراسوند) انجام می‌شود. در این روش امواج فراصوت در لایه‌های عمقی پوست آسیب‌های جزئی و انتخابی ایجاد می‌کنند و مثل اندولیفت یا لیفت با نخ، کلاژن‎سازی پوست را تحریک می‌کنند. لیفت صورت محبوب‌ترین کاربرد هایفوتراپی است که مورد تایید سازمان FDA نیز قرار گرفته است. مهم‌ترین اثر هایفو روی لایه‌ای است که به اختصار SMAS نامیده می‌شود. این لایه در بین عضلات و چربی عمقی قرار گرفته و دقیقا همان لایه‌ای است که در جراحی لیفت صورت روی آن کار شده و سفت می‌شود. به این ترتیب اثر هایفو مشابه اثری است که جراحی لیفت بر پوست می‌گذارد. هایفوتراپی در کاندیدای مناسب این روش می‌تواند به اندازه لیفت با نخ یا اندولیفت موثر باشد.
  • از مزایای مهم هایفو غیرتهاجمی بودن و راحتی انجام آن و این‌ که دوره نقاهت ندارد، می‌باشد.
  • از طرفی طی فقط یک جلسه درمان با هایفو، لیفت با ماندگاری 1 تا 2 سال خواهیم داشت.
  • انجام آن حدود 45 دقیقه زمان می‌برد.
  • همزمان روی صورت و غبغب نتایج خوبی بدست می‌آید.
  • این روش نزد افراد شاغل و مخصوصا آقایان بسیار پرطرف‌دار است.
هایفوتراپی

شکل 5 هایفوتراپی

اندولیفت

در روش اندولیفت از فیبرهای نوری و تکنولوژی لیزر برای جوانسازی و لیفت استفاده می‌کنیم. در این روش فیبرهای بسیار نازکی را به زیر پوست می‌فرستیم و نور لیزر را به بافت‌های زیرین می‌تابانیم. لیزر آسیب‌های جزئی و کنترل شده‌ای را در پوست ایجاد کرده و ساختارهای عمقی را وادار به کلاژن‌سازی می‌کند. اگر لیزر را به نواحی صحیح بتابانیم، می‌توانیم لیفت موثری انجام بدهیم.
  • این روش سرپایی و بدون بی‌هوشی انجام می‌شود.
  • دوره‌ی ریکاوری آن 5 روز است.
  • اندولیفت می‌تواند به اندازه‌ی لیفت با نخ یا حتی بیشتر موثر باشد.
  • کلاژن‌سازی در روش اندولیفت موثرتر است، برای همین ممکن است ماندگاری این روش در برخی از بیماران بیشتر از لیفت با نخ باشد. این ماندگاری بسته به سن فرد و میزان افتادگی از 2 سال تا 3 سال می‌باشد.
  • ضمن این‌ که با اندولیفت امکان کم کردن حجم چربی غبغب یا صورت نیز وجود دارد که این امر در افرادی که غبغب دارند یا صورت چاقی دارند می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.
  • این روش طی یک جلسه انجام می‌شود. انجام اندولیفت حدود 1 تا 2 ساعت زمان می‌برد.

استفاده از آراف فرکشنال به ‌عنوان مکمل هایفو

در برخی از افراد که میزان شلی پوست زیاد است ولی تمایل به جراحی پوست و عمل لیفتینگ ندارند و در عین حال نیز مایل هستند که از روش‌های غیرجراحی جهت لیفت صورت استفاده کنند، پس از انجام یک جلسه هایفو می‌توان از آراف فرکشنال جهت تقویت اثر لیفت طی چند ماه استفاده کرد تا به نتایج بیشتر و بهتر دست یافت. تفاوت های انواع روش های لیفت غیرتهاجمی

شکل 6 تفاوت انواع روش‌های لیفت غیرجراحی

بالاخره کدام روش بهتر است؟

هر کدام از چند روش یاد شده مزایا و معایب خود را دارند و نمی‌توانیم بگوییم کدام بهتر است. هر کدام در جای خود می‌توانند اثرات شگفت‌آوری داشته باشند که به شرایط شما بستگی دارد. سن، میزان افتادگی پوست، محل افتادگی، سطح انتظار شما و موارد این چنینی در انتخاب یکی از روش‌های بالا موثرند. گاهی پزشک ترجیح می‌دهد که برای بدست آوردن نتیجه بهتر از دو روش لیفت متفاوت استفاده کند یا حتی از تزریق فیلرهای کلاژن‌ساز مانند الانسه در کنار روش‌های لیفت استفاده کند. گاهی می‌توان پس از انجام هایفو یا آندولیفت از نخ لیفت نیز استفاده کرد تا نتایج لیفت بیشتری بدست آورد.

موارد تاثیرگذار در انتخاب روش های لیفت غیرجراحیشکل 7 موارد تاثیرگذار در انتخاب روش‌های مختلف لیفت غیرجراحی

البته باید در نظر داشت برای هایفو نوع دستگاه و کارتریج مصرفی همچنین تعداد شات مصرفی برای بیمار و تجربه پزشک و در روش نخ همچنین نوع نخ، تعداد و نحوه کار پزشک همه و همه درنتیجه تاثیرگذار هستند. بنابراین بهتر است به ‌جای این‌ که دغدغه انتخاب روش درمان را داشته باشید، بیشتر به دنبال جست‌وجوی پزشکی باشید که اولا متخصص پوست و مو باشد، دوم تجربه کافی در زمینه زیبایی و کار با انواع روش‌ها را داشته باشد و سوم این ‌که خود دارای تجهیزات کافی باشد یا در یک کلینیک مجهز با تجهیزات به روز مشغول به‌ کار باشد و آن گاه است که می‌توانید بدون استرس پوست خود را با خیال راحت به او بسپارید. برای این که بدانید بهترین روش لیفتینگ برای شما کدام یک است، می‌توانید با متخصصین کلینیک هور مشورت کنید. در ویزیت غیرحضوری با دکتر مریم ملکی که از طریق واتساپ ۰۹۳۰۸۵۵۸۳۰۰ قابل رزرو است، این امکان را به شما می‌دهد که با ارسال عکس و فایل صوتی خود با دکتر ملکی صحبت و مشورت کنید و مناسب‌ترین روش لیفت برای شما مشخص شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 209
لطفا از عکس‌های قبل و بعد بیماران در گالری تصاویر دیدن فرمایید.
آدرس: اصفهان-خ چهارباغ بالا جنب مجتمع پارک ساختمان گلستان طبقه فوقانی بانک سپه مرکز لیزر هور (دکتر مریم ملکی)

تلفن :03136662224

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *