در دهه 60 میلادی در ایالتی کنتاکی در کشور آمریکا خانواده ای در حال زندگی بودند که دارای رنگ پوست آبی بودند و به دلیل آبی بودن رنگ پوست بدنشان، آنها را خانواده آبی می نامیدند. این ویژگی در این خانواده نسل به نسل نیز منتقل می شد و به معضلی ژنتیکی تبدیل شده بود.در حدود 14 سال پیش فردی به نام کاراسون دچار التهاب و خارشو قرمزی پوست شد. این فرد به جای اینکه به نزد پزشک برود، خود درمانی را آغاز کرد و از کلوئید نقره برای خود درمانی اش استفاده کرد. نقره کلوئیدی را به این صورت مصرف می کرد که هم از آن می خورد و هم اینکه به صورت موضعی بر بدن خود می مالید.

این خود درمانی باعث شد که پوست آقای کارسون به تدریج و بسیار آهسته شروع به تغییر رنگ کرد. این روند تغییر رنگ به قدری کند صورت می گرفت که خود آقای کارسون و اطرافیان اش تا مدت های زیادی متوجه موضوع تغییر رنگ پوست نشدند. دوستان و آشنایانی که او را چندین ماه ندیده بودند متوجه تغییر رنگ وی شدند و از او علت این تغییرات بیمارگونه را جویا شدند.برخی از افراد که به نقره کلوئیدی علاقه مند اند ادعا دارند که این ماده با ویژگی های ضد باکتریای خود می تواند مانع از بیمار شدنشان بشود. هرچند که دلیلی بر اثبات این ادعا وجود ندارد اما ثابت شده که مصرف بالای این ماده باعث تغییر رنگ پوست بدن و آبی شدن آن دائمی پوست خواهد شد.

در دوران های قدیم تا اکنون در میان مردم درمان های بی اثبات و غیر علمی فراوانی بوده که نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است که یکی از این درمان ها استفاده از محلول نقره کلوئییدی در درمان و پیشگیری از عفونت ها می باشد، که البته استفاده بیش از اندازه از این ماده باعث می شود که افراد پوستی به رنگ آبی- خاکستری را داشته باشند.این بیماری موسوم به آرگیریا (Argyria) می باشد و در دانشگاه براون محققانی بر روی علت بروز این بیماری در حال تحقیق هستند، طبق نتیجه بررسی ها و پژوهش های این افراد که در مجله ی ACS Nano به چاپ رسیده است،شرایط شیمیایی که منجر به تولید و تشکیل تصاویر سیاه سفید می شوند،رنگ پوست را نیز تغییر خواهند داد.

همانطور که سایر محقق ها گفتند اولین تصویر کامل که از چگونگی و علت به وجود آمدن این بیماری نشان می دهد همین مدل مفهومی است.برای دریافت کامل مکانیزم دانشمندان نمونه مشابه از بافت بدن را ساختند. آنها دریافتند که یک سری مکانیزم شیمیایی بین بافت های بدن و نقره صورت می گیرد و نمک هایی را ایجاد می کنند که وارد پوست می شوند.سپس با برخورد نور آفتاب و واکنش های شیمیایی دیگر،پوست آبی دیده خواهد شد.روشی برای درمان این بیماری تا کنون وجود نداردو تنها روش پیشگیری آن در دسترس است که آن نیز خودداری از مصرف نقره کلوئیدی می باشد.