اغلب خانم ها بعد از زایمان متوجه تغییراتی در روابط جنسی خود می شوند. فرایند زایمان به طور طبیعی باعث کشیدگی و باز شدن دیواره های واژن می شود؛ به طوری که نوزاد بتواند از کانال زایمان خارج شود. علاوه بر زایمان، افزایش سن نیز باعث نازک شدن دیواره واژن می شود؛ این موضوع مشکلاتی مانند کاهش رطوبت واژن و درد هنگام برقراری رابطه جنسی ایجاد می کند. باز شدن دیواره های واژن، باعث گشادی واژن می شود؛ در این شرایط، هنگام برقراری رابطه جنسی اصطکاک و برخورد کافی ایجاد نمی شود. اگر خانم ها در طول رابطه جنسی برخورد و اصطکاک آلت تناسلی همسر خود را احساس نکنند، طبیعی است که لذت جنسی کافی نبرند و به ارضای جنسی نرسند.

در گذشته متخصص ها برای برطرف کردن این مشکل، تمرین کگل را به خانم ها توصیه می کردند. خوشبختانه امروزه لیزرهاى مخصوص واژن با تنگ کردن واژن، این گونه مشکلات را بدون نیاز به جراحی و ایجاد عوارض، به طور مؤثری درمان می کند.با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می کند. کاهش تولید کلاژن توسط سلول های دیواره واژن، باعث نازک شدن دیواره می شود. لیزر واژن دیواره های واژن را تحریک به تولید کلاژن می کند. کلاژن سازی از زمان لیزر واژن به مدت چند هفته ادامه پیدا می کند و اثرات مفیدی روی روابط جنسی و درمان بی اختیاری ادرار به همراه دارد.

خانم ها لیزر واژن را به خاطر ایجاد اثرات مفید زیر، برای جوانسای واژن انتخاب می کنند :
تنگ کردن واژن و درمان بی اختیاری ادرار به طور همزمان
کوتاه بودن مدت زمان لیزر (کمتر از 15 دقیقه)
بدون درد
بدون نیاز به گذراندن دوران استراحت در منزل
امکان برقراری رابطه جنسی چند روز بعد از لیزردرمانی
تنگ شدن واژن با روند طبیعی و بدون درد(بر خلاف جراحیتنگ کردن واژن)

کاربردها :
- کاهش شلی و جوانسازی واژن
- درمان آتروفی واژن بعد از یائسگی
- جوانسازی واژن و فرم دهی ناحیه تناسلی خارجی
- کاهش تیرگی پوست ناحیه تناسلی
- برطرف کردن درد هنگام مقاربت
- درمان بی اختیاری ادرار
- از بین بردن خشکی واژن
- از بین بردن خارش واژن
- رفع سوزش واژن

لابیاپلاستی
مزایا :
- درمان سرپایی (کم تر از ١٥ دقیقه )
- بدون درد و بی حسی
- بدون خونریزی
- بدون عوارض جانبی
- نتیجه سریع و مطلوب

تعداد جلسات :
معمولا افرادى كه سزارین شده اند و زایمان طبیعى نداشته اند و در نتیجه میزان شلى زیاد ندارند با انجام یك جلسه لیزر واژن به نتیجه مطلوب خواهند رسید .