آزمایشات صورت گرفته بر روی حیوانات نشان میدهد، سفید کننده های رقیق خانگی از توانایی بالقوه برای درمان برخی بیماریهای پوستی و کند کردن روند پیری برخوردار هستند. محققان دانشگاه استنفورد در تحقیقات خود دریافتند، می توان از سفید کننده ها برای درمان درماتیت یا التهاب پوستی ایجاد شده بوسیله رادیوتراپی، زخم بستر و زخم های دیابتی استفاده کرد. محققان هشدار میدهند که این تحقیقات در مرحله آزمایشات بالینی بر روی حیوانات بوده و بیماران نباید به هیچ عنوان برای درمان مشکلات پوستی، سفید کننده ها را مستقیما بر روی پوست بریزند.

حمام کردن با 0.005 درصد سفید کننده می تواند در درمان اگزما مفید باشد، اما نحوه عملکرد این مواد در فرآیند درمان التهاب دقیقا مشخص نیست. برخی باکتری ها بر روی پوست در تماس با سفید کننده ها از بین می روند؛ همچنین این مواد در تداخل با سیستم ایمنی بدن، قادر به مقابله با التهاب هستند، چراکه التهاب بخشی از پاسخ طبیعی سیستم ایمنی بدن به عفونت محسوب میشود.

آزمایشهای اولیه بر روی سلولهای پوست نشان میدهد، دوزهای کم سفید کننده قادر به مهار ماده شیمیایی است که پاسخ التهابی سیستم ایمنی بدن می شود. در آزمایش های صورت گرفته بر روی موش ها نیز مشخص شد که حمام با سفید کننده می تواند صدمات ناشی از قرار گرفتن در معرض پرتوها را کاهش دهد. روش رادیوتراپی در درمان سرطان باعث نابودی تومورهای هدف می شود، اما نواحی قرمز رنگ و درناکی روی پوست مشابه آفتاب سوختگی ایجاد می شوند و محققان امیدوارند که در ادامه تحقیقات بتوانند از سفید کننده ها برای برطرف کردن مشکلات پوستی ناشی از رادیوتراپی استفاده کنند.

در بخش دیگری از تحقیقات بر روی موشهای پیر مشخص شد که سفیدکنندهها قادر به جوان سازی پوست هستند؛ دو هفته پس از حمام سفید کننده، لایه های پوست ضخیم تر شده و سلول های بیشتری تولید شدند. تحقیقات برای استفاده از سفید کننده ها برای درمان مشکلات التهابی پوست همچنان ادامه دارد و محققان بدنبال دریافت مجوز برای آزمایشات بالینی بر روی انسان هستند.