لیزر پرل فرکشنال زئو (XEO) دستگاهی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است که توسط شرکت Cutera در ایالات متحده آمریکا ساخته شده است و به طور چشمگیری باعث بهبود پوست می‌شود . این لیزر به دلیل توانایی درمانی سریع تر و موثر تر نسبت به سایر تکنیک های لیزری مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله دکتر مریم ملکی به این موضوع می‌پردازند.
لیزر پرل فرکشنال از یک طول موج لیزری با یک فناوری منحصر به فرد به صورت کم خطر و ایمن اما موثر برای معکوس و کند کردن علائم پیری و سایر عیوب پوستی استفاده می کند.
لیزر پرل فرکشنال یک روش غیر تهاجمی است به طور کلی عملکرد های لیزر به صورت ابلیشن یا سایشی و یا غیر سایشی است . لیزرهای ابلیشن نتایج بسیار خوبی بدست می دهند اما تهاجمی تر، دارای عوارض جانبی قابل توجه تر و دوره بهبودی طولانی مدتی هستند اما لیزرهای غیر سایشی همچون لیزر پرل فرکشنال دوره بهبودی و ریکاوری کوتاه مدتی دارند و همچنین نتایج  چشمگیری (البته نه به اندازه لیزرهای ابلیشن) ارائه می دهند نسبت به غیر تهاجی بودنشان.

کابردهای لیزر پرل فرکشنال

اگرچه میزان تهاجی بودن این دستگاه کمتر است ولی همچنان طیف وسیع عملکرد خود را این دستگاه حفظ کرده است
به غیر از اینکه در جوانسازی پوست بسیارموثرهستند همچنین در :
1-  آسیب های ناشی از نور خورشید
2- رفع خطوط و چین و چروک‌های ظریف
3- ملاسما
4- رنگدانه سازی و به حداقل رساندن لکه های پیری
5- اسکار های آکنه
6- زخم‌های جراحی و سوختگی و سایر زخم
7- اکتینیک کراتوز که یک بیماری پوستی پیش سرطانی
8- حداقل رساندن و پر کردن منافذ باز پوست
9- سستی پوست
10 – ترک‌های بارداری
11- ورم (به خصوص در اطراف چشم ها و دهان)
12- بافت غیر همسطح با پوست
و دیگر اشکال آسیب در پوست را بهترین وجه درمان و بهبود می بخشد.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای لیزر پرل فرکشنال هستند؟

نامزدهای مناسب برای دریافت لیزر پرل فراکشنال ، کسانی هستند که دارای تن پوستی سبک تا متوسط هستند آن ها می توانند نه تنها صورت، بلکه گردن، قفسه سینه، و پشت دست ها را نیز درمان کنند.
به طور کلی همه افراد بسته به نوع آسیب پوستی که دارند می توانند از این دستگاه سود ببرند.

نحوه عملکرد لیزر پرل فرکشنال به چه صورت است؟

لیزر پرل فرکشنال می تواند پوست آسیب دیده را از بین ببرد و منجر به بازسازی کامل اپیدرمی پوست شود به این معنا که یک پوست جدید برای فرد ایجاد می شود
در واقع لیزر پرل فراکشنال به درم عمیق نفوذ می کند ، لایه های عمیق را گرم می کند ، این گرما فرآیند ترمیم طبیعی بدن را تحریک می کند و باعث رشد بافت های پوستی جدیدتر و سالم تر و پروتئین های کلاژن اضافی می‌شود و بافت آسیب دیده ناشی از افتاب، اسکار، خطوط ظریف و دیگر نواقص را از بین می برد.
لیزر پرل همانطور که گفته شد غیر سایشی است، به این معنا است که سلول های اپیدرم را تبخیر(vaporize) نمی کند. همچنین خوشحال خواهید شد اگر بدانید که لیزر پرل فرکشنال می تواند جوان‌سازی بنیادی - تو – استرن (stem-to-stern rejuvenation) را تنها در یک هفته برای افراد فراهم کند. استفاده از لیزر پرل فراکشنال به شما اجازه می دهد تا به عالیترین نتایج در کوتاه ترین زمان دست یابید. با گذشت زمان، این واکنش درمانی منجر به پوستی زیبا و جوان‌تر می‌شود.

مزایای لیزر پرل فرکشنال چیست؟

ترمیم کامل بوسیله لیزر پرل فراکشنال به بیماران اجازه می دهد تا با زمان بهودی و ریکاوری کم تری نسبت به زمانی که از سایر لیزرهای موجود استفاده می شود از درمان موثر بهره ببرند که در نتیجه بیماران می‌توانند پس از درمان سریع تر به روال عادی و روزمره خود بازگردند. همچنین این روش جز روش‌های غیر تهاجمی ولی با بهبودی درمان بالا معرفی شده است
همچنین لیزر پرل فراکشنال قسمت‌های پوستی (dermis) و همچنین نواحی سخت مانند اطراف چشم‌ها و لب‌ها را نیز هدف قرار می‌دهد و باعث بهبود پوست فرد می‌شود.

زئو

کارایی لیزر پرل فراکشنال نسبت به سایر لیز ها چگونه است؟

هنگامی که درمان بوسیله لیزر پرل فراکشنال را به عنوان مثال با لیز فرکشنال co2 مقایسه می کنیم، متوجه می شویم همان نتایجی را که لیزر فرکشنال co2 در 4 الی 6 جلسه به فرد می دهد ، با استفاده از لیزر پرل فراکشنال ما این نتایج را در یک جسله به آن می رسیم ، که این موضوع منجر به صرفه جویی در وقت و هم به نتیجه رسیدن در سریع ترین زمان ممکن می شود .

لیزر پرل فراکشنال تا چه میزان ایمن است؟

لیزر پرل فراکشنال دستگاهی است که از سال ۲۰۰۷ مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است و نتایج بهتری در مقایسه با سایر لیزرهای موجود که میزان عوارض بالاتر و طول دوره بهبودی و ریکاوری طولانی تری دارند را از خود نشان داده .

تعداد جلسات لازم برای لیزر پرل فراکشنال

برخی از بیماران برای رسیدن به نتایج مطلوب به دو درمان با فاصله تقریبا یک ماه نیاز دارند.
برخی دیگر ممکن است تنها به یک درمان نیاز داشته باشند.
درمان لیزر پرل فراکشنال را می توان با لیزر genesis ، سفت کردن پوست (skin tightening)، dermal fillers یا تزریق ضد چروک ترکیب کرد.

 

آیا لیزر پرل فراکشنال دارای عوارض جانبی است؟

اصولا عوارض جانبی وجود دارد ولی بسیار کم ، شما می توانید انتظار قرمزی موقت، تورم ، با دوره بهبودی متوسط ۳ تا ۵ روزه را داشته باشید با این حال، این نباید باعث ناراحتی شما شود و در عرض چند روز پس از درمان از بین خواهد رفت.
همچنین بیماران می توانند حدود پنج روز پس از درمان آرایش کنند.

آیا لیزر پرل فراکشنال باعث آسیب می شود؟

لیزر پرل فراکشنال اصولا به بیمار صدمه نمی زند و همراه با درد نیست . اغلب افراد این درمان را به عنوان یک سری جوش‌های سریع و گرم توصیف می کنند که مدت زیادی دوام نمی آورند.
یک کرم بی حس کننده موضعی قبل از درمان به پوست اعمال می شود تا برخی ناراحتی ها را برای بیماران کاهش دهد و اطمینان حاصل شود که این روش تا حد ممکن ساده است. این روش بسیار کمتر دردناک تر از سایر لیز های تهاجمی هست.

چه زمانی بیماران نتایج را می بینند؟

بیماران می توانند نتایج چشمگیری را در حتی در یک جلسه درمان ببینند. اما می توانید حداکثر نتایج را در یک تا سه ماه مشاهده کنید.

 

طول دوره بهبودی و ریکاوری لیزر پرل فراکشنال چگونه است؟

تخمین زده می شود که حدود یک هفته برای بهبودی نیاز باشد، اما این بدان معنا نیست که شما هیچ کاری نتوانید بکنید. تنها عوارض جانبی جزئی وجود دارد، که به این معنا است که شما مجبور نیستید برنامه روزانه خود را تغییر دهید یا برنامه عادی خود را به خاطر درمان دستکاری کنید .
شما می توانید پس از درمان، فعالیت های روزانه خود را ازسر بگیرید با این حال، چهره شما ممکن است تا پنج روز کمی قرمز باقی بماند، که آن هم به مرور بهتر می‌شود.

اقدامات پس از لیزر پرل فراکشنال؟

بیماران پس از انجام لیزر پرل فراکشنال باید پماد یا وازلین را به مدت چهار تا پنج روز روی پوست بمالند. این کار به روند ترمیم کمک می‌کند.
همچنین نمی توان از کرم های ضدآفتاب استفاده کرد بنابراین باید از لباس‌های محافظ برای محدود کردن قرار گرفتن نور خورشید به صورت استفاده کرد. توصیه می‌شود که قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید و در حالی که طی ۲ هفته آینده از این روش بهبود می‌یابید، لباس های محافظ بپوشید.



تعداد بازدید از این مطلب: 1578
لطفا از عکس‌های قبل و بعد بیماران در گالری تصاویر دیدن فرمایید.
آدرس: اصفهان-خ چهارباغ بالا جنب مجتمع پارک ساختمان گلستان طبقه فوقانی بانک سپه مرکز لیزر هور (دکتر مریم ملکی)

تلفن :03136662224

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *