چرا روی صورت جوش می‌زنیم؟

صورت ما پوشیده از منافذ و غدد چربی (سباسه) است. وقتی برخی از این منافذ با سبوم مسدود می‌شوند و باکتری‌ها وارد آن می‌شوند، باعث التهاب غدد و همچنین پوست اطراف آنها می‌شود، این باعث ایجاد جوش می شود. بنابراین، اگر غده چربی(سباسه) از بین برود، دیگر آکنه ایجاد نخواهد شد به همین سادگی .

در این مقاله دکتر مریم ملکی متخصص پوست و مو در اصفهان، برای اولین بار در ایران ، یک رویکرد جدید و منحصر به فرد را برای درمان آکنه به روش دائمی معرفی می‌کند. درمان آکنه با دستگاه اگنس (AGNES) که می‌تواند بدون عوارض جانبی درمان دارویی ضد آکنه، بهبودی دائمی برای جوش‌ها ایجاد کند. اگنس جدیدترین درمان آکنه برای از بین بردن غدد چربی سرسخت و بیش فعالی است که معمولاً در همان نقاط به صورت مکرر ایجاد می‌شوند.

لیزر جای جوش اسکار آکنه یا سوختگی
کومدون و آکنه چگونه به هم مرتبط هستند؟

کومدون یک فولیکول مو مسدود شده در داخل منافذ است. اتفاقی که می افتد این است که کراتین (پسماندهای پوستی) با روغن چربی (سبوم) مخلوط می‌شود و فولیکول مو را مسدود می‌کند. آنچه باعث گرفتگی می‌شود، چربی بیش از حد است، که اغلب در دوران بلوغ مردان و زمانی که تستوسترون فراوان است اتفاق می‌افتد. به همین دلیل است که پسران نوجوان بیشتر از دختران به آکنه مبتلا می‌شوند. روغن بیش از حد باکتری‌ها را جذب می‌کند که منجر به التهاب و عفونت می‌شود. اگر التهاب و عفونت درمان نشود، کیست‌های آکنه و آکنه‌های نودولار ممکن است در اعماق پوست ایجاد شوند. برای جلوگیری از این امر، از درمان اگنس برای جلوگیری از کومدون استفاده کنید.

آیا اگنس می تواند کومدون را بدون وجود آکنه درمان کند؟

بلی. کومدون با یک سوزن مخصوص C درمان می‌شود که کوچکتر از سوزن‌هایی است که برای درمان آکنه استفاده می‌شود. در واقع، درمان آگنس، غدد چربی را قبل از تشکیل کومدون از بین می‌برد.

کاندیدای مناسب اگنس کیست؟

اگنس آخرین درمان دائمی و ایمن برای بزرگسالانی است که از آکنه مزمن رنج می‌برند، و با داروهای موضعی یا خوراکی، دچار عود آکنه و یا عوارض جانبی شده‌اند.
درمان اگنس برای بزرگسالانی که همیشه در همان نقاط دچار آکنه می‌شوند گزینه بسیار مناسبی است.

هر کسی که از آکنه مزمن رنج می برد و به دنبال راه حلی پایدار برای مشکلات آکنه خود است.

کسانی که مایل به مصرف داروهای خوراکی نیستند مانند مادران شیرده (مخصوصا برای خانم هایی که قصد تشکیل خانواده دارند) و یا
افرادی که حتی با لیزرهای گران‌قیمت نیز دچار عود آکنه شده‌اند و فقط مشکل را به طور موقت کنترل شده است

درمان آکنه با اگنس بر خلاف درمان دارویی که می‌تواند عوارض جانبی داسته باشد، منجر به بهبود دائمی جوش‌ها می‌شود.
از جمله سایر مزایای کلیدی اگنس؛
• کاهش درصد بازگشت آکنه
• کاهش زمان انجام پروسیجر( روشی سریع ، آسان، بدون نیاز به مرخصی)
• بدون عوارض جانبی سیستمیک (بدون نیاز به داروهای خوراکی که باعث خشکی شدید یا عوارض گوارشی می‌شود)
• ایمنی (حفاظت از لایه‌های پوست طبیعی) عمق جوش‌ها سوزانده می‌شود بدون اینکه لایه‌های سطحی پوست دچار تخریب یا سوختگی شود .
• اگنس نه تنها برای آکنه بلکه برای سایر مشکلات مرتبط با منافذ مانند سیرنگوما، جوش‌های سرسیاه، منافذ باز و جای زخم یا اسکار نیز موثر است.

روش انجام کار

1. در آغاز کرم بی‌حس‌کننده موضعی قبل از درمان استفاده می‌شود، بنابراین کمترین ناراحتی را تجربه خواهید کرد.
2. پوست تمیز می‌شود و سبوم اضافی ابتدا توسط تراپیست ما از فولیکول‌های مو خارج می‌شود.
3. سپس یک میکرو سوزن کوچک وارد فولیکول پوست و غدد چربی می‌شود تا یک جریان رادیوفرکانسی تک قطبی ایجاد کند که غدد مشکل ساز را از بین ببرد.
4. روز بعد، یک جریان رادیوفرکانسی دوقطبی با استفاده از یک پروب سطحی اعمال می‌شود تا هرگونه ذرات آلاینده و ناخالصی‌های باقیمانده را از بین ببرد و پاکسازی پوست را انجام دهد.


اگنس چه بیماری‌های پوستی را درمان می کند؟

آکنه فعال یا جوش، کیست و کومدون یا منافذ باز.


آیا پس از درمان نیاز به استراحت دارد؟

بیماران ممکن است مقداری قرمزی گذرا ، در ناحیه تحت درمان را تجربه کنند و تورم خفیف ممکن است به دلیل وارد کردن میکرو سوزن ایجاد شود. این موارد در عرض 1 تا 2 روز فروکش می‌کنند و می‌توانند به راحتی با فونداسیون یا مرطوب‌کننده رنگی پوشانده شوند.

آیا درمان آگنس بی عارضه است؟

این درمان نه تنها بی‌خطر است بلکه آسیب به پوست اطراف را نیز به حداقل می‌رساند. هنگامی که غدد چربی از بین می روند، احتمال عود آکنه بسیار کم است. کمتر از 10 درصد از آکنه در عرض یک سال پس از درمان نهایی عود می کند، و این، اگنس را به بهترین راه حل درمان آکنه تبدیل می‌کند.

 

چه زمانی می‌توانم انتظار داشته باشم که نتایج را ببینم؟

اگنس برای هر بیمار متفاوت است - یک درمان واحد ممکن است برای شما کافی باشد، در حالی که دیگران ممکن است به چند درمان دیگر نیاز داشته باشند. برای بهبود بهینه و قابل مشاهده معمولاً 2 یا 3 جلسه درمان توصیه می‌شود. این درمان‌ها را می‌توان 3 تا 6 ماه بعد از درمان اولیه تکرار کرد.

چند جلسه نیاز دارم؟

هر دوره درمان تا دو جلسه طول می‌کشد – جلسه اول که انجام اگنس با سوزن مخصوص است ، جلسه دوم (روز بعد از اولین درمان) برای از بین بردن سلول‌های مرده از منافذ درگیر آکنه و پاک کردن پوست از هرگونه ذرات آلاینده و ناخالص است. بیماران می‌توانند انتظار بهبودی نزدیک به 90 درصد در وضعیت آکنه خود را داشته باشند.

کاهش آکنه پس از اولین درمان قابل انتظار است، و در جلسه سوم، بیشتر آکنه باید پاک شود، اگرچه ممکن است تغییراتی از بیمار به بیمار دیگر رخ دهد. جوش‌ها دوباره در فولیکول‌های تحت درمان ایجاد نمی‌شوند و با گذشت زمان، تعداد ضایعات جدید کاهش می‌یابد.

یک جلسه چقدر طول می کشد؟

۱۰-۳۰ دقیقه در هر جلسهآیا از بین بردن غدد سباسه باعث خشکی پوست می شود؟

صورت شما هزاران منافذ دارد، اما تنها حدود 200 تا 300 عدد از این منافذ هستند که در واقع با چربی مسدود می‌شوند و منجر به آکنه می‌شوند. از آنجایی که فقط برخی از غدد درمان می‌شوند، می‌توانید روی عدم خشکی پوست پس از درمان آگنس حساب کنید. خشکی پوستی که ممکن است به دنبال استفاده از داروهای موضعی ضدجوش ث تجربه کرده باشید، در درمان با آگنس ایجاد نمی‌شود.

آیا استفاده از درمان آکنه آگنس عوارض جانبی دارد؟

غدد تحت درمان ممکن است به طور موقت متورم و قرمز شوند. در برخی موارد نادر، ممکن است سوزش سطحی پوست وجود داشته باشد، اما این سوزش خفیف است و جای زخم نخواهد داشت. همچنین، عفونت نادر است و معمولاً تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که ناحیه تحت درمان قبلاً عفونی شده باشد. یک آنتی بیوتیک خوراکی به راحتی می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

درمان با اگنس چقدر ماندگار است؟

پوست در طول درمان بهبود می یابد. در فولیکول‌های درمان‌شده با دستگاه اگنس دیگر دوباره جوشی ایجاد نمی‌شود و تعداد جوش‌های جدید با گذشت زمان و در طی چندین درمان به شدت کاهش می‌یابد.



تعداد بازدید از این مطلب: 834
لطفا از عکس‌های قبل و بعد بیماران در گالری تصاویر دیدن فرمایید.
آدرس: اصفهان-خ چهارباغ بالا جنب مجتمع پارک ساختمان گلستان طبقه فوقانی بانک سپه مرکز لیزر هور (دکتر مریم ملکی)

تلفن :03136662224

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *